Content Writing

Un content writer poate avea diverse alte denumiri: copywriter (cel ce scrie articole destinate marketingului sau convinge vizitatorii să cumpere), SEO redactor (specialistul în redactarea de articole optimizate pentru motoarele de căutare), ghost writer (cel care transferă drepturile de autor odată cu vânzarea conținutului) sau redactor web (webmasterul content writer), un specialist în realizarea conținutului unui site web, mai exact, în redactarea de articole.

Un content writer poate fi și guest blogger (cel ce redactează articole neplătite, în schimbul unui hyperlink sau pentru a-și mări brandul și autoritatea într-un anumit domeniu, prin precizarea numelui în acele articole.

Trebuie subliniat faptul că acest content writer poate fi webmaster (administrator al site-ului, nu doar scriitor de conținut) sau freelancer (adică scrie ocazional articole și nu administrează site-ul respectiv).

De obicei, site-urile web au un public țintă anume și au nevoie de diverse tipuri de conținut. Conținutul unui site, respectiv articolele, ar trebui să cuprindă unele cuvinte cheie care să atragă un anumit tip de vizitatori. Acesta se referă la un anumit subiect. Trebuie să fie cât mai util cititorilor, cât mai complet și mai ușor de înțeles. Desigur, de regulă, nicio temă nu poate fi tratată exhaustiv și nici n-ar trebui, pentru a nu rezulta un articol didactic, neatrăgător. Excesul de informații obosește cititorii.

Articolele scrise de content writer descriu un produs sau un serviciu, pentru a sprijini o campanie de marketing pentru a convinge vizitatorii site-ului să-l achiziționeze. Desigur, unele site-uri sunt informaționale și nu-și propun să vândă produse ori servicii, conținutul lor doar ajutând vizitatorii. Dar și în acest caz, conținutul web trebuie să fie folositor și pe înțelesul oricui.

Înțelegându-se beneficiile unui conținut de calitate, s-au mărit cererea și oferta de content writeri, firmele apelând tot mai des la serviciile unui astfel de profesionist, pentru a fi ajutate să capete mai mulți vizitatori pe site-urile lor. Conținutul de calitate poate duce la mai mulți vizitatori, implicit, la mai mulți clienți și, în final, la un profit mai mare.

Un content writer trebuie să introducă și să verifice cuvintele cheie care reprezintă termenii ce trebuie găsiți de motoarele de căutare. Pornind de la cuvintele cheie, acest specialist va scrie articole despre un produs ori serviciu anume. De asemenea, acesta se va documenta asupra unui anumit domeniu, pentru a cunoaște cât mai bine tema articolului, va identifica eventualele probleme ale vizitatorilor și le va soluționa.

Content writerul ar trebui să aibă abilități copywriting, să creeze sau să editeze conținutul care să informeze vizitatorii, pentru a vinde produsele sau serviciile firmei, pentru a-i determina pe cât mai mulți dintre aceștia să le cumpere.

Conținutul site-ului trebuie să fie cât mai interesant, pentru a-i determina pe vizitatori să rămână mult timp pe site  sau să-l distribuie mai departe. De asemenea, content writerul va crea un conținut optimizat pentru motoarele de căutare, ajutând firmele în campaniile lor de SEO (Search Engine Optimization), despre care am scris pe larg în altă parte.

Să fim bine înțeleși: oricât de bun ar fi conținutul site-ului, acesta nu poate face minuni: nu va compensa eventual calitate îndoielnică a produselor sau serviciilor oferite. De altfel, un content writer de soi cultivă sinceritatea în descrierea acestora. În caz contrar, n-ar fi credibili și chiar ar face un deserviciu firmei care le oferă.
writer