Ai o afacere? Mai mult ca sigur că vei avea nevoie de reclamă!

Încă de la începuturi, fiecare afacere creată a avut nevoie de reclamă. Este și o zicală pe tema aceasta, care sună așa: “Reclama este sufletul comerțului“. Haideți să vedem de ce este adevărată și de ce publicitatea, în orice formă a ei, este necesară.

Care a fost prima afacere? Să zicem piața, unde se vindeau legume și fructe. De ce lumea lua de la X și îl ocolea pe Y? Ce aveau produsele lui X de erau vandabile?
În primul rând, modul de prezentare.
X punea merele roșii lângă cele galbene, după ce le ștergea în prealabil, ca să strălucească. Y punea laolaltă merele roșii cu cele galbene, găunoase, fără să le șteargă. X știa că potențialul cumpărător se va uita la modul de prezentare. Asta se face în subconștient. Y mergea pe principiul “Sunt tot mere, lumea le va cumpăra.” Pe tema asta vă rog să urmăriți scurta reclamă de mai jos.

Așadar, merele nu-s “tot mere“. cumpărătorul, chiar dacă nu știe ce vrea, se va decide la fața locului. Și va alege de la X. Exact pe aceeași temă s-a mers referitor de reclamă până în zilele noastre. Cum să-ți faci produsul să sară în ochii cumpărătorului? Exact, după modul de prezentare. Treaba asta am învățat-o acum 11 ani, când am lucrat ca DTP-ist. Deși știam de ea în subconștient, nu știam cum să o ating, să o explic. Până când mi s-a dat de făcut o copertă pentru o carte de colorat pentru copii. Instinctiv am făcut-o extrem de colorată. Ca niciodată mi s-a acceptat acea copertă din prima.
– E perfectă!
– De ce?
– E pentru copii. Pe copii nu-i interesează despre ce e în carte, nu știu să citească. Copii vor arăta cu mânuța către ea și pe asta o vor cere, deoarece e atât de colorată.

Și așa a fost, acea revistuță a avut mare succes, vâznzându-se rapid vreo 20 mii de exemplare.

Tot despre modul de prezentare vă puteți gândi când mergeți într-un supermarket. Să zicem că vreți chipsuri. De obicei luați “Tasty Cripsy“. Au câtă sare le trebuie, nu sunt foparte tari, nu sunt scumpi, v-ați înțeles cu ei. Însă într-o zi, o altă firmă de chipsuri, să-i zicem “Yummy Crispy“, a scos pe piață aceleași chipsuri ca și înainte, dar a pus și o idee de ardei iute. A trântit pe cutie un ardei roșu în flăcări și i-a făcut reclamă chiar pe ambalaj, atât vizual (ardeiul), cât și în scris: Noul produs Yummy Crispy Hot. Atât de iute încât îți ia gura foc.

Așadar, degeaba ai una dintre cele mai frumoase afaceri dacă nu îți faci reclamă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *